Kako najhitreje zakrpati zračnico, kako najhitreje zamenjati zračnico in kako narediti tubeless, oziroma sistem brez zračnic. Kratki in koristni nasveti, ki vam lahko olajšajo delo.

KRPANJE ZRAČNICE

Kaj potrebujemo? Set za krpanje, orodje za snemanje plašča in tlačilko, oziroma kompresor.

Potek: Najprej preverimo zunanji del plašča, če slučajno nismo povozili kakšnega trnja ali koščka stekla, ki se je zaril v sam plašč. Če ga najdemo, ga odstranimo.

Nato s pomočjo orodja za snemanje odstranimo plašč in z ležišča obroča vzamemo zračnico. Nato preverimo plašč tudi z notranje strani, če ni slučajno kje še kakšen oster košček, ki bi lahko znova prerezal zračnico.

Na zračnici najdemo luknjo, včasih sta lahko tudi dve (t.i. snake bite ali kačji ugriz, ki se pojavi, če se zaradi premajhnega tlaka ali prevelikega udarca plašča ob podlago zračnica na obeh straneh stisne med obroč). Nato s pisalom, lahko je navaden svinčnik ali kemični, označimo luknjo.

Iz pribora za krpanje vzamemo brusni papir in nežno podrgnemo po mestu kjer je luknja. Nato nanesemo lepilo, malo počakamo, med tem poiščemo krpo primerne velikosti, ki jo vstavimo na mesto kamor smo nanesli lepilo. Zračnico najprej napolnimo z zrakom in preverimo če je postopek krpanja uspel. Nato jo vstavimo v plašč in ponovimo postopek kot je opisan pri menjavi zračnice.

Za hitrejše krpanje se lahko uporabijo tudi samolepljive krpe. Postopek dela je podoben, le da nam na površine zračnice ni potrebno nanašati lepila.

 

MENJAVA ZRAČNICE

Kaj potrebujemo? Novo zračnico, ki mora biti pravih dimenzij – 29, 27,5 ali 26” in ustrezne širine. Pri določenih obročih je pomemben tudi ventilček, ki mora biti dovolj širok za luknjo v samem obroču (avto ali presta ventil). Potrebujemo še tlačilko ali kompresor in orodje za snemanje plašča.

Potek: Najprej spustimo zrak iz zračnice, nato z orodjem za snemanje plašča (potrebujemo dva do tri plastične snemalce). Plašč počasi ločimo od obroča, nato odvijemo varnostno matico pri ventilčku in snamemo zračnico. Pri menjavi zračnice je dovolj, da se plašč odstrani le z ene strani. Nato vstavimo novo zračnico, ki jo nekoliko napolnimo z zrakom. Ne preveč, da ne bo vstavljanje preveč oteženo. Ko je zračnica vstavljena, počasi zataknemo plašč za rob obroča. Nato zračnico napolnimo s še malo zraka in preverimo, če se je plašč lepo usedel v ležišče obroča. Nato zračnico napolnimo do želenega tlaka (odvisno od namena plašča, širine in predvsem od terenov po katerih se vozimo). Na koncu na ventilček dodamo varnostno matico in pokrovček.

 

 

SISTEM TUBELES

Kaj potrebujemo? Tesnilno mleko, merico za odmerjanje količine mleka, tubeless ventilčke, tesnilni trak (če le ta ni že na obroču), plašče ki so pripravljeni za uporabo brez zračnic in kompresor.

Potek: Če imamo obroče, ki so pripravljeni za uporabo brez zračnic, potem je tesnilni trak že na obroču. V nasprotnem primeru potrebujemo tudi tesnilni trak. Le-tega ovijemo okoli obroča in naredimo luknjo za ventilček. Pri samem ventilčku lahko dodamo še eno plast tesnilnega traku. Vstavimo ventilček. Nato na obroč nataknemo plašč. Na embalaži tesnilnega mleka preverimo koliko mililitrov ga je potrebno vliti v plašč (odvisno od dimenzij). Nekatera tesnilna mleka imajo merico označeno na embalaži, pri drugih poleg mleka dobimo še plastično merico kamor vlijemo mleko, ki ga nato prelijemo v notranjost plašča. Nato plašč previdno nataknemo na obroč še z druge strani.

Naslednji, zelo pomemben korak je polnjenje plašča z zrakom. Najlažje je, da to storimo s pomočjo kompresorja, saj je polnjenje hitrejše. Na ventilčku odstranimo zgornji del, da bo pretok zraka čim večji, nato zrak spuščamo v notranjost plašča toliko časa, da zaslišimo pok. To pomeni, da je plašč dobro sedel na sam obroč. Nato primemo obročnik in ga tresemo v več smeri ter ga nekajkrat zavrtimo, da se mleko enakomerno porazdeli po notranjih stenah plašča.

Na ventilček vstavimo zgornji del in počasi napolnimo plašč na željeno trdoto. Pri sistemu tubeless velja, da se lahko vozimo z nižjim tlakom v plaščih, kot če uporabljamo zračnice.