• Zahtevnost poti: 1 - lahka pot
  • Prometnost poti: 1 - neprometna pot

Ko pride zima, še posebej če je tako mrzla kot letošnja, smo kolesarji postavljeni pred dilemo kako trenirati. Nekateri preklopijo na tek in hojo v hribe, drugi se zaprej(m)o v kleti in nadaljujejo s kolesarjenjem na trenažerju, nekateri si vzame malo daljši čas za premor od treninga oz. trenirajo precej manj kot običajno.

Izkušeni športniki poznajo nekaj trikov, ki naredijo zimski trening bolj zabaven in hkrati efektiven pri doseganju svojih ciljev naslednjo sezono. Prvi korak pri doseganju svojih ciljev, je priprava plana, ki upošteva, da pozimi ne moreš trenirati v enakem obsegu kot v drugih letnih časih. Seveda je možno tudi na trenažerju trenirati po 15 ali več ur tedensko, ampak to je za večino športnikov nepotrebno in se velikokrat konča s pretreniranjem ali celo poškodbo. Pripravimo si torej plan, ki se bo posvetil našim slabostim in hkrati upošteval naše okolje. Pozimi se torej posvetimo svojim slabostim, delajmo na koordinaciji, spretnosti in moči ter ostanimo motivirani z različnimi oblikami treninga

.

 

Kako se pripravimo na zimski režim treninga

Za ta nasvet je v januarju že pozno – najbolje je s tekom in treningom moči začeti že v zadnjih tednih kolesarske sezone. Ker morajo kolesarji začeti z obema aktivnostima postopno, je najbolje začeti s tremi 10-20 minutnimi aktivnostmi na teden. Začnemo res počasi (pri teku z menjavo teka in hoje) in tako telo pripravimo na večjo količino zadevnega treninga v času, ko zaradi vremena ne bomo mogli več kolesariti.

Pripravimo se tudi s tem, da najdemo trase, tudi makadamske ceste za CX in gozdne poti za MTB, morda tudi krajše krožne poti, ki so zaščitene pred vremenskimi vplivi. Na teh odsekih bomo lahko kolesarili tudi pozimi in v težkih razmerah. Torej je priporočljivo imeti bodisi ciklokros ali gorsko kolo za kolesarjenje pozimi. Lahko pa si tudi priredimo enega od naših starih cestnih koles, namontiramo širše gume za slabše cestne podlage, dodamo blatnike in luči – in pripravljeni smo na zimske treninge zunaj na kolesu. Le- ti bodo seveda krajši in prilagojeni zimskim razmeram.

Poleg kolesa moramo pripraviti tudi oblačila za zimo, kot so zimska jakna, anorak, galoše, rokavice in kapa za pod čelado. Za primere, ko si bomo kljub mrazu in zimskim razmeram želeli kolesarjenja zunaj.