• Zahtevnost poti: 1 - lahka pot
  • Prometnost poti: 1 - neprometna pot

Spretnost na kolesu

Zima je idealen čas za izboljšanje naše spretnosti na kolesu. To je med sezono večkrat področje za katerega nimamo časa, pa vendar bi nam zelo pomagala do boljših rezultatov na kolesu. Ko treniramo znotraj, so valjarji zato primernejši, saj zahtevajo ravnotežje in nekaj razmišljanja v nasprotju s trenažerjem. Vožnja na valjarjih zahteva kar veliko zbranosti.

Seveda bomo intervalni trening kljub temu raje izvedli na trenažerju. Spretnost bomo izboljševali tudi ob vožnji po terenu pozimi. Primerno se oblecimo, obujmo navadne tople škornje in na kolesu uporabimo navadna pedala. Z vožnjo po spolzkih površinah, z driftanjem ovinkov in s preskakovanjem robnikov in ovir, bomo postali spretnejši na kolesu.

 

Alternativni športi

V pripravljalni fazi poskusimo dodati alternativne športe kot so tek, hoja v hribe, plavanje, dvigovanje uteži. Čas za kolesarjenje bo, ko pride pomlad, v pripravljalni fazi pa delajmo na mišični moči, pljučni kapaciteti in splošnem izboljšanju pripravljenosti. Ne poskušajmo kolesariti dolge ure pozimi, ure treninga lahko dodamo na način, da kombiniramo recimo kolo – tek – kolo. Naprimer na trenažerju ali valjarjih odpeljimo 45 minut, nadaljujemo s tekom 45 minutin če še ni dovolj, ponovno dodamo 45 minut trenažerja. Podobno lahko kombiniraš tudi s smučarskim tekom.

trenažer

 

Trening na trenažerju izkoristimo za specifični trening

Na trenažerju delamo na posameznih elementih kolesarjenja, saj nudi zelo visok in konstanten upor. Na ta način lahko naredimo velik napredek z intervali mišične vzdržljivosti, s tem izboljšujemo svoj prag vzdržljivosti (Functional Treshold). Hkrati lahko delamo na visokih obratih in mišični moči z nizkimi obrati.

Vzemimo zimo kot priložnost, da se spočijemo in napolnimo baterije za prihodnjo sezono. Če planiramo pravilno in se posvetimo svojim slabostim na kolesu, pa lahko iz nje pridemo tudi močnejši.