• Zahtevnost poti: 1 - lahka pot
  • Prometnost poti: 1 - neprometna pot

Mallorca velja za najlepši otok Balearskega otočja, za mnoge pa kar najlepši otok Sredozemlja. Ponuja zares veliko: veliko sonca, lepe plaže, veliko zabave in izjemno, mediteransko kulinariko. Zato jo poleti obiščejo množice. Pozimi pa pokaže drugačen obraz. Takrat postane raj za prave kolesarje. Tudi tem daje veliko: mediteransko podnebje z milimi zimami, kvalitetne ceste ter lepo in razgibano pokrajino, kamor je moč umestiti zelo različne vrste priprav. Predvsem pa na Mallorci skoraj ni snega in ledu, ki bi uničevala asfaltno podlago. Mallorca je kolesarski raj!

Naj vas ne prestraši, da Mallorca slovi tudi kot otok, kjer svojo fizično pripravljenost preko zime vzdržujejo nekatere najboljše profesionalne kolesarske ekipe. Nikogar ne preseneti, če ga med kolesarjenjem prehiti peloton kolesarjev Skya, Movistarja, … In nikogar ne moti če imajo kolesarji na Mallorci vsak svoj tempo. Mi smo imeli srečo, da smo v organizaciji ekipe adidas Sport eyewear imeli čast spoznati člane ekipe Movistar in se tudi z njimi zapeljati na pravcato turo.

Ker pa je v tem času na otoku potekala kolesarska dirka Playa de Palma Challenge (Vuleta Mallorca), so imeli zvezniki tipa Alejandro Valverde, Nairo Quintana, Jonathan Castroviejo, Alex Dowsett, Dani Moreno … tudi svoje obveznosti predvsem pa omejitve šefov svojih ekip in trenerjev. Le ti jim predpišejo strog sistem dela (trening, fizioterapija, masaža, dieta, intervjuji …), ki jim v največji meri kroji potek dneva. Tu so še posameznikovi rituali, ki so jih vajeni v tekmovalnem obdobju. Upoštevajoč vse skupaj so vseeno dobili dovoljenje, da so se z nami zapeljali vsaj del poti, zvečer pa so nam bili na voljo za kratko novinarsko konferenco in vprašanja. Definitivno dogodek, ki ga ne pozabiš!

Vrnimo s k Mallorci. Spomladi, delno tudi jeseni, je na Mallorci kar 70 odstotkov gostov, ki pridejo zaradi kolesarjenja, pa ne tistega dirkalnega, temveč rekreacijskega. Na svoj račun pa pridejo tako zahtevnejši kolesarji kot tudi počasnejši. Poznavalci na Mallorci pravijo, da je le petina med njimi bolj ambicioznih, deset odstotkov je celo športnih kolesarjev, med njimi so nekateri najboljši na svetu.

Kdor spozna Mallorco kot kolesar, si komaj lahko predstavlja, da je to v prvi vrsti otok za tiste turiste, ki želijo biti čim več na soncu in piti alkoholne pijače. Pokrajina je zelo mnogostranska, prijetno gričevnata na jugovzhodu, ravninska v središču in gorata na severozahodu, tako da vsak kolesar lahko najde zase nekaj primernega. In kot da bi bil otok posebej prirejen za kolesarje, so na gričih, ki so vidni daleč naokoli, etapni cilji, kot sta na primer samostana Sveti Salvador ali Cura, ki sicer nimata prirejenih ciljev kot na primer Alpe-d’Huez v Franciji, imajo pa kolesarji, ko prispejo na vrh, vendarle občutek, da so se povzpeli kar visoko. Mi smo naredili 80 km turo, od tega cca 6 km vzpon do samostana Sveti Salvador, kar je po mojem mnenju za nekega rekreativnega kolesarja povsem dovolj.

Seveda lahko kolesarite na lastno pest in s sebi primerno hitrostjo, vendar pa na otoku večinoma kolesarijo v skupinah. Organizatorji ponujajo različne sposobnostne kategorije skupin. Najbolj udobni prekolesarijo 30 kilometrov v dveh urah, najhitrejši pa prevozijo do 150 kilometrov v petih urah. Zlasti tistim, ki pripotujejo posamično, organizirano kolesarjenje ponuja precejšnje prednosti in hitro najdejo priključek v družbi. Poleg tega kolesarski vodič pozna ceste, na katerih je manj prometa, ob njih pa dovolj obcestnih bistrojev, kjer se lahko okrepite za naslednjo etapo. Žal pa ta podatek na velja za zimsko sezono. Pozimi je potrebno v iskanje in prigrizek v kakšni solidni restavraciji vložiti kar nekaj truda. Restavracije, lokali in večje trgovine so v tem času praktično vse zaprte in Mallorca se spremeni v mesto duhov. Seveda pa to ne velja za hotele, le ti so večinoma odprti celo leto in v njih poskrbijo za vse vaše potrebe.

NOVINARSKA KONFERENCA Z EKIPO MOVISTAR

Očala Adidas Zonyk Aero Pro so očala, ki jo bo v sezoni 2017 nosila ekipa Movistar. Na tiskovni konferenci smo zato imeli priložnost, da se še s peščico tujih novinarjev pomenimo o njihovih planih za sezono 2017 in kar tako. Na tiskovki so bili prisotni naslednji člani Teama Movistar: Pablo Lastras, Alex Dowsett in Alejandro Valverde. Tu so zbrana vprašanja novinarjev s konference.

Danes se skorajda ne govori o drugem. Ste že poskusili disk zavore?

Dowset: Menim, da je pomebna vsaka stvar, ki lahko pripomore k boljšem zaviranju. Pa vendar mora biti predvsem poudarek na varnosti. Naš šport je že sam po sebi nevaren, sedaj pa diski dodajo še nov element rizika. Protrebno pa je misliti tudi na aerodinamiko. Kakorkoli že, na cesti jih še nisem preizkusil, ampak samo na na gorskem kolesu.

Ko ste med etapo v skupini, premišljujete tudi drug o drugem? Se kdaj ozrete nazaj? Ali ste 100 % osredotočeni na vožnjo in nimate časa za druge reči?

Dowsett: Odvisno od etape. V žaru tekme mislim samo na tekmo, po pobegu, ko tempo malce popusti in se formira skupina pa poiščem znotraj skupine nekoga, ki mi je simpatičen in govori moj jezik. Na daljših vzponih si včasih vzamem čas in tudi pogledam nazaj, a ne prevečkrat.

Valverde: Ne, vedno sem osredotočen le na dirkanje.

Mi lahko poveste kaj o vaši prehrani?

Dowsett: Zelo se je izboljšala in postala strokovno uravnotežena. S tem pa ne mislim, da mora biti kaj posebnega. Letošnjo zimo smo opravili tudi tolerančne teste na hrano. Generalno gledano pa po tekmi jem, kar imam rad, a v omejenih količinah.

Valverde: Da, v zadnjem času se je pojavila tudi potreba po prehrambenih dodatkih. Sedaj denimo drugače implementiram proteine v prahu, jem jih zjutraj in zvečer pred spanjem.

Lastras: Tukaj je pomembno ostati zmeren. In ne tako kot številni nepoznavalci, ki menijo, da je bolje jemati prehrambene dodatke 4 x kot 2 x dnevno.

Opazka: Na večerji smo opazili, da Valverde med večerjo zaužije kozarec rdečeg vina, večerjo pa vedno zaključi s kepico čokoladnega sladoleda in prosi za račun.

Valverde: Da ob večerji mi paše kozarec rdečega vina. Gotovo ne škodi, saj ne spijem flaše vina. Enako je s sladoledom. Pomembno je, da gre za kakovosnto hrano in ne industrijsko. Sladoled jem le z okusom čokolade, pa še to mora vsebovati vsaj 80 % kakava, ker je kakav antioksidant. Hrana mora biti povezana z užitkom, saj je naš šport že sam po sebi poln odrekanj. Zato je treba ugoditi tudi svojim željam in potrebam.

Dowsett: Samo ketchup-a mi ne ponujajte. (Lastras, Valverde in ostali člani teama zavijejo z očmi in ga pošljejo ‘nekam’, nakar se vsi smejijo)

Alex, kako potekajo vaše priprave na nov rekord v vožnji na eno uro na velodromu?

Dowsett: Trenutno so to bolj sanje. Vse je še v fazi planiranja. Na stotine malenkosti, ki jih moram upoštevati in spremeniti. Vse je v detajlih. To, da sem poizkusil nekaj sprememb že veliko pomaga. Na treningu sem zelo trpel že po 25. min., a vendar menim da gre bolj za stvar navade in da imam še nekaj rezerve, vsak trening prinese nov napredek.

Če bi bili na vodilnem položaju na kolesarski zvezi, kaj bi spremenili v zvezi s športom?

Dowsett: Najbrž bi postavil 21 posamičnih kronometrov na vseh velikih tekmah (smeh).

Lastras: Izboljšal bi varnost na prizoriščih. Sedaj nas spremlja preveč avtomobilov in spremljevalnih vozil.

Valverde: Tudi jaz bi izboljšal varnost. Preveč je spremljevalnih avtomobilov in motorjev.

Dowsett: No, če hočete tudi od mene resen odgovor, vam povem enako, kot moja kolega, res bi bilo potrebno več delati na varnosti.

Alejandro, meniš, da je v zadnjme času več padcev kot v preteklosti?

Valverde: Dejansko ne vem, mislim da ne, ampak na velikih tekmah v prvih tednih sezone verjetno da. Danes se vsak team trudi ostati v ospredju čim dlje in ne zgolj za en šprint. Vse je postalo zelo tekmovalno že od samega začetka etape.

Alejandro, boš kapetan na Vuelti in podpora Quintani na Touru?

Valverde: Da, tako nekako smo se dogovorili. Nairo si želi najbolj pripravljeno ekipo za Tour. Med tem, ko je meni Vuleta bolj pisana na kožo saj poteka tudi mimo moje hiše na jugu, kar je še večja motivacija zame.

Mislite da lahko Quintana osvoji ‘dvojčka’ Giro in Tour? Ali se vam zdi to trenutno nemogoče? (Govorimo o tem, da bi kolesar lahko v isti sezoni dobil tako dirko po Italiji kot dirko po Franciji)

Valverde: (malce premisli in odvrne) Jaz mislim, da bi zmogel. Res da z veliko napora, ker gre za resnično naporne tekme in je težko zmagati že samo Giro ali Tour, kaj šele zmagati obe tako pomembni lovoriki … ampak menim, da bi on to zmogel, čeprav mu je lani šlo bolje na Vuelti, kot na Touru. Tekmovalec je tisti, ki mora iz sebe istiniti čim več in konstantno izboljševati formo. Priprave niso enake za vsakega, zame denimo je tako, kot sem povedal. Ampak Nairo je imel na Vuleti boljšo telesno težo, kot na Touru in je bil zato v optimalni fizični pripravljenosti. Tako, da ja, mislim da bi ob ustrezni fizični pripravljenosti bilo izvedljivo.

Kako ste trenirali čez zimo?

Valverde: Kolesa se nisem niti dotaknil, vse tam do začetka decembra. Imel sem daljše obdobje počitka, potem pa sem se lotil alternativnih športnih aktivnosti s katerimi si povrnem energijo in osredotočim misli. To sta predvsem plavanje in tek. Pa bomo videli kako bo stekla sezona.

Ko ste v skupini z drugimi kolesarji, ali se pogovarjate večinoma o kolesarstvu?

Dowsett: Da, predvsem, ko so kakšne novosti ali pridejo ven nova kolesa, se pogovarjamo katera so nam všeč in katera ne.

Ste vpleteni tudi v projektiranje koles?

Dowsett: Lahko povem le za naš team. Včasih se pojavijo težave pri določenih stvareh, denimo, da komu ne ustreza dvig ali oblika krmila. O tem obvestimo vodstvo in se nam prilagodijo. Jaz sem imel recimo težavo z zadnjim delom čelade, ki jo uporabljamo (Abus).

Sodelujete tudi s športnimi psihologi?

Valverde: Jaz osebno ne, ampak se mi ne zdi slaba ideja. Nekateri jih uporabljajo. Gotovo ti lahko pomagajo pri osredotočenju na pomebne cilje, ampak mene delajo živčnega (smeh). Vseeno mislim, da lahko pripomorejo k boljšim rezultatom, zakaj ne?

Lastras: Jaz sem obiskoval športnega psihologa eno leto in pol. In mi je zelo pomagal. Potem sem opustil sodelovanje zaradi pomankanja časa. Ob vseh masažah, osteopatih, fizioterapevtih itd. nisem imel časa še za športnega psihologa.

Imate kakšne posebne rituale pred tekmo?

Valverde: Da, vsakič, ko stopim z avtobusa, pred tekmo preverim, če so koloseti na kolesu dobro zapeti. Saj ne, da ne bi zaupal svojemu mehaniku, ampak gre zgolj za eno tistih stvari, ki jih redno počem.

Dowsett: (nagajivo pripomni) Pravzaprav bi bilo zanimivo slišati kaj psihologi menijo o tem (smeh).

Alejandro, koliko let te bomo še lahko občudovali na tekmah?

Valverde: Zaenkrat sem podpisal pogodbo še za dve leti. Tako, da bom do svojega 39. leta starosti še vedno tekmoval. Je pa vse vse odvisno tudi od tega kako se bodo stvari odvijale v sezoni.

Pablo, Kaj so za vas najboljše in najslabše stvari tekmovalnega kolesarstva?

Lastras: Naslabše so gotovo poškodbe pri padcih. Najbolše pa, ko se zaveš koliko ljudi ti pomaga pri doseganju tvojih ciljev. Kot tekmovalec se včasih ne zavedaš; tekmuješ, hitiš v hotel, ješ, spiš. Živiš v nekakšnem balonu. Utrujen si, ampak vsi skrbijo za tvoje dobro počutje, da si čim bolj spočit. Sedaj v nekoliko drugačni vlogi (kot športni direktor), po končani etapi pridem v hotel, tudi utrujen, a je še vedno 1000 stvari za postoriti in organizirati …

Zelo lepo je tudi, ko lahko svoje znanje, ki ga imaš, deliš z drugimi, mlajšimi tekmovalci.

Miha Žerovnik

Foto: arhiv Adidas Eyewear