Je bil že čas, da pride, ane? Pomlad seveda! Drugi del zime je bil res ekstremen in ne ravno primeren za kolesarjenje. Nekateri smo pobegnili v tople kraje, čas ko smo bili v domovini pa večinoma preživeli na trenažerju v kleti. Meni že dve leti pri tem pomaga aplikacija Zwift, izjemno koristna zadevica za pestrejši trening pozimi. Toplo priporočam, preizkusite naslednjo zimo…

V slabih desetih dneh so se temperature dvignile na normalne za ta letni čas in preteklo soboto je bilo na cestah “mali milijon” kolesarjev. Sam sem se pridružil nekaterim drugim DOS-ovcem (DOS = DIrka okoli Slovenije) na dobrodelnem kolesarjenju v Trebnjem. Zbralo se nas je 178 kolesarjev in nabrali smo 2.185EUR za družino v stiski. Res lepa gesta in perfektna sobora preživeta v družbi isto mislečih. Dan je bil odlično izkoriščen za dolgi trening vzdržljivosti, do konca dneva se je nabralo 334km z 3.800m višinske razlike.

Toda, z aprilom se pojavijo tudi sporemenljive vremenske razmere in nadležni dež. Kaj storiti v primeru dežja? En izhod je tudi ponovno na trenažer. Tistih bolj zagnanih dež gotovo ne bo ustavil.

Tule je nekaj nasvetov za kolesarjenje v slabšem vremenu:

1) Nabavite si vodoodporno jakno in hlače

Danes vodoodporne jakne niso več polivinilaste vreče, ki sicer ne prepuščajo vode, a ne dihajo in s tem povzročajo mokroto od znotraj (znojenje). Prva referenca kvalitete na tem področju je še vedno Gore-Tex, iz mojih izkušenj je vsaj enako kvalitetna Assosova jakna, enako velja za hlače. Že nekaj let je referenca tudi Castellijeva jakna Gabba, ki je dres z dolgimi rokavi, torej diha, a površina dobesedno odbija vodo. Idealno za muhasto aprilsko vreme!

2) Stopala naj ostanejo suha

Za to poskrbimo bodisi s kolesarskimi galošami ali vodoodpornimi nogavicami. Tisti z debelejšimi denarnicami se lahko odločijo celo za vodoodporne kolesarske čevlje.

3) Dodamo še kolesarske dežne rokavice in kapo za pod čelado ali pokrivalo preko le-te, da ostanejo suhe tudi roke in glava. 

4) Blatnik vsaj na zadnjem delu kolesa bo zaščitil našo zadnjico, pa tudi stopala in noge pred špricanjem zadnjega kolesa, kar je zelo pomembno ob kolesarjenju po mokri cesti.

5) Ob slabi vidljivosti, pa ne samo takrat (zaradi neprevidnih voznikov), poskrbimo, da smo vidni!

Namestimo vsaj zadnjo ali tudi sprednjo LED lučko, ki bo voznike opozarjala na našo prisotnost na cesti, pa naj bo to podnevi ali ponoči, ob slabem in lepem vremenu.

6) Da ne pride do kakšnega padca na spolzki cesti, uporabimo mokrim cestam namenjene gume. Pa kljub temu ostanimo previdni in pustimo dirkanje skozi ovinke za poletje in suhe ceste.

Ostanite varni in uživajte na kolesu!