Če natančno spremljate kolesarski svet, potem ste že ugotovili s kako naglico se (tudi k nam) približujejo “gravel” kolesa. Makadamkarji po domače… Ne, to ni ciklokros!

Razlike so očitne

Da bi vedeli, kakšna je razlika med ciklokros in gravel, pardon makadamarsko specialko, je najprej treba razložiti, kakšna je razlika med cestnim dirkalnim kolesom in specialko za ciklokros.

Glavne razlike so v pnevmatikah in zavorah (zdaj ko imajo že skoraj vse specialke ne glede na namen kolutne, diskaste zavore, je razlika manj očitna). Prej so imeli »kroserji« zavore kantilever, nekaj podobnega kot so imela na začetku gorska kolesa. Velika razlika je tudi v geometriji okvirja.

Specialka za ciklokros ima daljšo medosno razdaljo, a krajšo zgornjo cev, večja je razlika med sredino okvirja in tlemi. Lahkost je še bolj pomembna kakor pri cestnih kolesih, saj morajo ciklokrosarji na dirkah kolo tudi nositi. Skratka, kolo je narejeno tako, da kolesar laže prenaša in obvlada slabo ali zelo slabo podlago, po kateri se vozi, in hkrati ne izgubi niti malo odzivnosti, togosti, hitrosti in udobja, kar pomeni, da mora kljub temu vsebovati vse dirkaške značilnosti cestnih koles.

Makadamkarji so izpopolnili specialko za ciklokros. Izpopolnili so jo zato, ker oni ne dirkajo, kar pomeni, da se vozijo po zelo podobnih terenih, vendar ne v tekmovalnem ritmu. Okvir so še malce medosno raztegnili, mu dodali še eno košarico za bidon, uhlje in očešca za montiranje blatnikov, prtljažnikov, ker makadamkarji strašno uživajo v neskončno dolgih turah. Vožnja na tem kolesu je še bolj pokončna in še bolj počasna, vendar nikakor ne dolgočasna. Teža kolesa ne igra vlogo, strašno pa je pomembna podoba in kolo nikakor ne sme biti karbonsko, ker je pravi makadamkar tradicionalist, ki prisega na jeklo, aluminij, skandij, titan, bambus in les. Gume so še širše od cikokroserskih, kar pomeni, da sežejo med 30 in 42 milimetrov širine. Makadamkarska oblačila so zanimiva mešanica med gorskokolesarskimi in cestnimi oblačili. Vse temelji na enostavnosti. Nobenih dodatkov, ki bi napeljevali k hitrosti, nobenih blažilnikov. Opla! Tu gre za pomoto, saj tehnološke smernice makadamarskih koles drvijo k temu, da bodo v bližnji prihodnosti imeli vsi fedre na vilicah. Iz gorskokolesarskega in cestnokolesarskega sveta so pobrali le najnujnejše za kolesarjenje!

* * *

In kakšno kolo je za ovinkom? Makadamkar, popotnik, avanturist, adventure bike mu pravijo v svetu. In kot kaže, je to dokončno to, kar smo si kolesarji želeli, a nismo znali povedati …