• Zahtevnost poti: 4 - zahtevna
  • Prometnost poti: 4 - prometna

Četrto, zadnje javljanje z Daljnega vzhoda:
V ponedeljek, 30.5. sem kolesaril skozi še eno milijonsko velemesto, Yokohama in proti večeru prikolesaril v še mnogo večje mesto Tokio, japonsko prestolnico, ki je (po nekaterih podatkih) največje mesto na svetu – širša okolica oziroma metropolitansko območje ima 37 milijonov prebivalcev, samo mesto pa slabih 14 milijonov. Po nekaterih statistikah je največje mesto Ciudad de Mexico. Pri meni ni dileme, kolesaril sem skozi obe velemesti. V torek in sredo sem kolesaril le po središču mesta.

Za začetek sem obiskal frizerski salon in samo za striženje odštel 42 evrov – Japonska je zelo draga; cene so visoke za vse usluge. Oglasil sem se na slovenskem veleposlaništvu, kjer so me pričakovali in me lepo sprejeli, zlasti namestnik veleposlanice Oto Pungartnik. Seveda tudi veleposlanica Simona Leskovar; podpisal sem se na njeno slovensko zastavo s slovenskimi športniki, ki so obiskali Japonsko, kar si štejem v čast. Ogledal sem si nekaj znamenitosti, denimo največji prehod za pešce na svetu, Shibuya – v enem dnevu ga prečka pol milijona ljudi. Obiskal sem Tokyo tower, ki je podoben Eifflovemu stolpu, in prespal kar v internet cafeju – imajo tudi to možnost. Včasih pa sem na poti spal v hotelih s toplicami – onsen; to je japonska posebnost. Ker me je čas priganjal, sem se od Tokija do Morijoke peljal z vlakom (povprečna hitrost je bila 260 km na uro) in odštel 120 evrov. Avtobus bi bil več kot še enkrat cenejši, a niso hoteli vzeti kolesa. Najprej tudi ne na vlaku, pozneje na srečo vendarle.

Četrtkovo dopoldne v Morijoki je bilo deževno in hladno – 14 stopinj, zato nisem takoj sedel na kolo, pač pa pozno popoldne kljub dežju; kasneje se je vreme izboljšalo. V soboto me je čakala peklenska, najtežja etapa na poti – 1520 metrov višinske razlike in dolga le 83 kilometrov. Že prvi klanec do lepega jezera Towada je bil težak, vsaj vreme je bilo v redu. Nato so me skozi gozd ob številnih slapovih občasno spremljale plohe in pred začetkom drugega vzpona, ki je bil še težji od prvega, se je močno ulilo. Vzpon na prelaz Hakkoda je bil dolg 15 kilometrov, naklon tudi do 17 odstoten, povprečno pa 10. Na vrhu je močno pihalo v prsi in bilo je 10 stopinj. Nisem vedel, kaj naj storim, saj sem bil premražen in premočen, v bližini pa niti metra strehe. Počasi sem se spustil proti dolini in na srečo tri kilometre nižje zagledal hotel. Naslednji dan je bilo lepo vreme in spustil sem se do mesta Aomori, kjer je trajektna luka.

Zapustil sem največji japonski otok Honšu in začel kolesariti po otoku Hokaido. Predzadnji dan mi je končno uspelo premagati magičnih 200 kilometrov tudi na Japonskem. Prikolesaril sem do končne točke na poti, dvomilijonskega mesta Saporo, in moral zaradi časovne stiske izpustiti ogled znamenite skakalnice Okurayama. Doživel sem finančni šok. Glede na to, da sem dal kolo v škatlo, sem se želel od mesta do letališča peljati z vlakom in to so mi zagotovili, ko sem poklical na železniško postajo. Ko sem prišel tja, me s kolesom niso pustili na vlak. Šel sem s taksijem in odštel 100 evrov ter zamudil letalo. Že plačano karto sem moral kupiti na novo in plačati 800 evrov; že tako imam bolj malo denarja, potem pa še ta udarec. Poleg tega sem moral na novi let čakati en dan, tako da sem se v domovino vrnil v petek, 10. junija. Skupaj sem prekolesaril 2066 kilometrov in premagal 12.090 metrov višinske razlike. Kolesaril sem skozi 10 novih milijonskih velemest na Japonskem – korejski Busan je bil na seznamu že prej. Velemest je zdaj okoli 90 in Japonska je 75. država po kateri sem kolesaril; mimogrede, Južna Koreja je bila prva neevropska država leta 2002. Šestič sem kolesaril po azijskih cestah.

Za konec naj ponovim moj rek izpred nekaj let: “Veliko je velikih mest, a nobeno ni tako veliko, da bi se izgubil v njem.” V njih prikolesarim večinoma zvečer, kajti luči velemest me vedno znova posrkajo vase.

30.5. Tokyo 87
31.5. Tokyo 16
1.6. Tokyo 15
2.6. Nishine 22
3.6. Kazuno 74
4.6. Hakkoda 83
5.6. Aomori 40
6.6. Noboribetsu 205
7.6. Sapporo 127