»V tej tvoji nadaljevanki, borbi za ‘normalno’ obnašanje v prometu, nikar ne pozabi povedati, da je tudi cestna infrastruktura kriva, da se tako noro obnašamo za volanom ali na kolesu!« Infrastruktura? Drugi največji krivec, da se nespametno obnašamo v prometu. Kadarkoli slišim mnenje ali kritiko na tole mojo temo, se izgovori iščejo predvsem v slabih cestah, nespametnih označbah, trapasto postavljenih prometnih znakih … Če bi bilo to urejeno, bi se ljudje tudi malce drugače obnašali na cesti. Meni pa se zdi, da so urejene ceste, tiste lepe, široke in pregledne, tiste, ki so oborožene z vso signalizacijo in imajo čisto nove in lepe znake, še bolj nevarne kot tiste druge, zakotne, zaflikane, kateri sploh težko rečeš, da spada med ceste in ne kolovoze. Na lepih cestah se človek za volanom počuti bolj varnega in zato pozabi, da na njih veljajo enaka pravila kot pa na slabih. In na lepih cestah nikoli ni policistov! Ceste na Gorenjskem so seveda nemogoče in v zelo slabem stanju, ampak še vedno boljše kot marsikje drugje, razen v Avstriji, seveda. Se boste strinjali, kajne? Kako vem, da so dobre ceste bolj nevarne? Samo pozoren moraš biti, ko si za volanom in nenadoma zapelješ tja, kjer ni lukenj na asfaltu. Po novem pa obstaja še drug način. Veste, vsi sodobni avtomobili imajo med stotimi naprednimi, tehnološkimi funkcijami tudi to, da avto sam samcat bere prometne znake! Ja, ja, ima senzor, ki zazna prometni znak in vas takoj zvočno in grafično opozori. Krasen, nežen ‘plink’ zvok vam pove, da je bil pred vami znak, na katerem piše 40, vi pa vozite več. Na sredini vaše armature je prepoznani znak, rdeče pobarvan. Če vozite pravilno, potem zvočnega signala niste deležni, na armaturi pa se nariše znak, kakršen v resnici je, nič ne pordeči. Krasna funkcija! Tehnološki napredek. Nekateri boljši modeli avtomobilov, slišim, pa imajo tudi tako funkcijo, da avto sam zavre, če vozite več, kot dovoljuje prometni znak. Imajo tudi senzor, ki prepozna kolesarja na cesti ali pešca in avto sam reagira, če že vi nočete ali ne morete … in še in še tehnološkega napredka, samo vrag je, da mi nimamo toliko denarja, da bi vse to spremljali, ampak v bližnji prihodnosti, tam nekje čez deset do dvajset let, se bomo smejali mojim stavkom, kajti avtomobili bodo postali pametnejši od ljudi in promet bo zavoljo njih varnejši.

petrol

Do službe imam celih pet kilometrov in osemkrat se spremeni največja dovoljena hitrost. To je osem piskov in še enkrat toliko, če vztrajaš pri prehitri vožnji. In potem še piskanje nazaj in … Najlažje je, da ga izključiš in imaš mir. Najhitreje pa ga izključiš tam, kjer je cesta kot biljardna miza …